Trail of Us Avrupa’dan Bildiriyor!

Trail of Us

Burçin ve Erdi, ya da artık çoğumuzun tanıdığı isimleriyle Trail of Us, Avrupa yolculuklarının startını verdi. Gelin hep birlikte sınır deneyimlerine ve sınırsız keyiflerine ortak olalım, neler yaşamışlar bir bakalım…

Yazı ve Fotoğraflar: Trail of Us Burçin & Erdi Vahid

Avrupa turumuz için tüm belge, eşya ve araç hazırlıklarını yapmış olsak da sınır geçişlerinde neler yaşanacağından pek emin değildik. Uçakla birçok kez farklı ülkelere seyahat etmemize karşın, araçla (hatta karavanla) ilk kez yurt dışına çıktık. O nedenle benzer planlar yapan kişiler için süreci açıklayan bir yazı yazmanın faydalı olacağına karar verdik.

Hazırlıklar konusunda daha önce başka bir yazı yazmıştık. Okumadıysanız bu yazıdan önce ona göz atmanızı öneririz.

Biz geçişimizi Yunanistan sınırındaki İpsala kapısından yaptık. Cumartesi öğleden sonra ulaştığımızda yaklaşık 1 saatlik kuyruk vardı. Kapıdan geçmeden mutlaka yurt dışı harç pulunu vezneden almanız gerekiyor. Sınır polisine geldiğinizde sizden aşağıdaki belgeleri istiyorlar:

• Pasaportlar

• Harç Pulu

• Yeşil Sigorta

• Araç Ruhsatı

• Araç size ait değilse noterden “Yurt Dışı Oto Vekaletname”

Geçiş yaptığımız yolda araç için X-Ray tarama cihazlarına dair açıklamalar vardı ama biz X-Ray için özel bir duraklama yapmadık. İki sınır arasında ufak bir miktar yol gidip Yunanistan sınır kapısına ulaştık. Burada sadece Pasaport, Schengen Vizesi, Yeşil Sigorta kontrol edildi. Birkaç formalite soru ardından sorunsuzca geçiş yaptık. Her iki tarafta da herhangi bir arama yapılmadı. Biz yine de aracımıza sorun çıkartma ihtimali yüksek olan et ürünleri, açık süt ve süt ürünleri almamıştık. Paketli, uzun ömürlü konserve ya da baklagil tarzı erzakları depolamayı tercih ettik ve bir sorunla karşılaşmadık.Sınır geçişinde birçok kişi Bulgaristan kapısını tercih edebiliyor. Çünkü burada sınır kontrollerinden geçtikten sonra Romanya ve Macaristan üzerinden Avrupa içlerine ilerleyip, Schengen bölgesinden çıkış yapmadan gezebiliyorsunuz. Yunanistan’da aynı seçenek feribot ile mevcut. Farklı Avrupa ülkelerine feribotla geçiş yaparak da Schengen bölgesinde kalabilirsiniz.

Biz Karadağ’ı görmek istediğimiz için İpsala üzerinden çıkış yapmayı tercih ettik ve Karadağ’a ulaşmak için Arnavutluk’ta yeniden sınır geçişi yaptık. Arnavutluk, Türk vatandaşlarından vize istemediği için yaklaşık 5-10 dakikalık hızlı bir geçiş oldu. 6 saat araba yolculuğuyla Arnavutluk’u geçtikten sonra yine Türklerden vize istemeyen Karadağ’a ufak bir kontrolle giriş yaptık.

Karadağ’daki gezimiz bittikten sonra Hırvatistan’la yeniden Schengen bölgesine girmemiz gerekiyordu. Burada Hırvatistan sınır polisi Yunanistan’dakinden çok daha temkinliydi. Birçok soru sorup aracın içine bakmak istediler. Eşyaları yerinden oynatmadılar, sadece baktılar. Tüm kontroller yaklaşık 10-15 dakika sürdü. Sonrasında Hırvatistan kıyılarında yol almaya başladık.Hırvatistan’da değişik bir durum söz konusu. Ülke, Bosna Hersek’e bağlı Neum bölgesi tarafından ortadan ikiye ayrılıyor.

Kuzeye doğru ilerlerken yeniden sınır geçişi mi yaşanacak diye düşünürken bu konuya bir çare bulmuşlar. Neum’dan transit geçiş yapacak yolcular için ufak bir kontrol prosedürü uygulanıyor ve Bosna sınırları içindeki yaklaşık 15 km yolu sorunsuzca geçebiliyorsunuz. Kısacası yeniden sınır kontrollerine maruz kalmadan Hırvatistan’ın kuzeyine doğru ilerleyebildik. Ve böylece sınır geçişleri serüvenimiz bir süreliğine sona ermiş oldu. Bundan sonraki süreçte sınır kontrolü olmadan Schengen bölgesindeki farklı ülkelerde gezmeye devam edeceğiz.Dönüş yolunda feribotla dönmeyi düşünüyoruz. Deneyimlerimizi aktarmaya devam edeceğiz. Umarız verdiğimiz bilgiler araçla yurt dışına çıkacak kişilere fayda sağlar. Bol keyifli seyahatler!