Röportaj: Ford Trucks Liderimiz Serhan Turfan ile Yerli Şanzımanı Konuştuk

yş

Ford Trucks olarak “Türkiye’nin ilk ve tek ağır ticari araç yerli şanzımanı”nı Eskişehir Fabrikamızda gerçekleştirilen törenle tanıttık. İlk ve tek yerli şanzıman yatırımımız ile motor ve şanzıman geliştiren ve üreten sayılı global kamyon üreticilerinden biri konumuna ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu vesileyle Ford Trucks Liderimiz Serhan Turfan ile sohbet ettik. 

1) Serhan Bey merhaba, ilk sorumuz, 2021 yılı Ford Trucks için hangi açılardan önemliydi?

2020 yılı, 2021’e göre yine farklı bir yıl oldu. Pandeminin etkileri aynı şiddetle devam  ederken dünyadaki tedarik zinciri problemlerine rağmen tüm zamanların üretim rekorunu kırdık. Bu sayede %60 oranda üretimimizi artırdık.  Ocak ayı sonlanmadan 6 yeni ürün ve hizmetimizi bayilerimize, basınımıza ve sosyal medya üzerinden tüm müşterilerimize tanıttık. 

Ford Otosan olarak üst üste 10 yıldır otomotiv sektörünün, 6 yıldır da Türkiye’nin ihracat şampiyonuyuz. Ford Trucks’ın global büyüme hedeflerini ele aldığımızda, Portekiz, İspanya, İtalya, Belçika Lüksemburg’un ardından Avrupa’nın en büyük pazarlarından Almanya ve Fransa’ya girdik. Hayata geçirdiğimiz başarılı yatırımlarımızla ülkemizdeki otomotiv ekosistemini, yan sanayiyi ve tedarikçilerimizi de bizimle birlikte büyüttük.

Öncelikli olarak ConnecTruck’ın mobil uygulamasını ve internet sitesini devreye aldık. Bu uygulama ve site sadece bir tık ya da bir dokunuşla geçmişe dönük araç verilerinden rotalara, beklenmedik arıza hallerinin belirlenmesinden uzaktan güncellemeye kadar birçok önemli aksiyona izin vererek müşterilerimizin hem vakitten hem de maliyetten tasarruf etmelerine olanak sağlıyor. Arkasından F-MAX için Blackline adını verdiğimiz bir özel seri ürettik ve 250 adet F-MAX Blackline’imizi müşterilerimizin beğenisine sunduk. Geliştirdiğimiz F-MAX L ile tek depoyla 5 bin kilometre menzile ulaşmayı mümkün kıldık.. 

Fakat elbette 2021’in Ford Trucks için en önemli süreci Yerli Şanzıman Ecotorq’un geliştirme ve üretim süreçlerinin tamamlanarak pazara sunulması oldu. Ford’un ağır ticari araçlar ve ilgili dizel motor ve motor sistemleri için küresel mühendislik merkeziyiz ve aynı zamanda Türkiye’nin otomotivde en büyük Ar-Ge merkezi konumundayız. Tamamen Türk mühendisliği ile geliştirdiğimiz ve ürettiğimiz 2019 Uluslararası Yılın Kamyonu Ödüllü F-MAX’in dünya çapındaki başarısı da bizleri gururlandırmaya devam ediyor. Ford Trucks kamyonlarımızın kalbi Ecotorq motor ve arka akstan sonra, 58 Milyon Avro yatırım ve TÜBİTAK'ın 13,5 milyon TL tutarında Ar-Ge teşvikiyle hayata geçirdiğimiz, 230 mühendisimizin emek verdiği Türkiye'nin ilk ve tek yerli şanzımanıyla bir ilki daha gerçekleştirdik. Bir aracın tüm motor ve güç aktarma sistemlerini birlikte üretebilen sayılı markalar arasına girmenin mutluluğunu hep birlikte paylaşıyoruz. Ayrıca Ecotorq şanzıman sayesinde, Eskişehir’de ürettiğimiz ağır ticari araçlardaki yerlilik oranımız da %90’lara ulaşacak.

2)Ford Otosan olarak Eskişehir’den dünyaya açılan bir mühendislik eseri ortaya çıkardık. Ağır ticari araçlar için ilk yerli şanzıman, bizden bir parça oldu. Bu serüvenle ilgili görüşlerinizi paylaşabilir misiniz? 

Bu serüven hepimizi çok heyecanlandırıyor. 230 mühendisimizin 5 yılda tasarım, test ve geliştirme aşamalarını tamamladığı Türkiye'nin ilk ve tek yerli şanzımanı, 1 milyon kilometreyi aşkın yolda, farklı ve zorlu koşullarda test edildi. Yeni yerli şanzımanımız ile Ford Trucks, küresel arenada Türkiye'nin ağır ticari araç üretimindeki rekabet gücünün artmasına, Türkiye’de ise yan sanayi ve tedarik ekosisteminin gelişmesine katkı sağlayacak. Türkiye’de ürettiğimiz kamyon ve çekicilerimizin Ford Trucks markasıyla 2024 sonuna kadar 3 kıtada 55 ülkeye ihraç edilecek olması ise apayrı bir heyecan kaynağı. Ecotorq şanzımanı, 17.000 saat süren birbirinden zorlu testlere tabi tutulurken bizler de birçok yeni süreçten geçtik ve bu serüveni hem heyecanlı yapan hem de başarıya ulaştıran ekip ruhu her zaman ön plandaydı. 

3) Ford Trucks’ın global hedefleri neler? 

Sadece Türkiye içinde değil, 40’ı aşkın ülkede global pazarlar için de araç üretiyor ve geliştiriyoruz. Ford Trucks ile pandemiye rağmen global çapta büyümeyi hız kesmeden sürdürüyoruz. 2019 Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY) ödülünün ardından, F-MAX’e Avrupa’dan gelen yoğun taleplerle birlikte büyüme planlarımızı erkene çektik. 2019’da Polonya, Litvanya, Portekiz ve İspanya pazarlarının ardından yoğun talep gördüğümüz  pazarlardan İtalya, Belçika, Lüksemburg yapılanmalarını bitirdik. Son olarak, geçtiğimiz günlerde Avrupa'nın en büyük ağır ticari pazarı Almanya'ya adım attık. Global büyüme hedeflerimiz doğrultusunda yapılanmamıza bu ay Fransa’yı da ekleyerek 2021 yılı sonunda 45 ülkede, 2024 yıl sonuna kadar ise 55 ülkede yer almayı hedefliyoruz.