Ford, 2020 Trend Raporu’nu Açıkladı!

2020 Trendleri

Ford’un Amerika, Asya, Avrupa ve Orta Doğu’da 14 ülkeyi kapsayan araştırması neticesinde belirlediği tüketici davranış eğilimleri ve dünya genelindeki değişimi tetikleyecek trendler çarpıcı öngörüler ortaya çıkardı.

Ford’un bu yıl 8’incisini hazırladığı rapora göre, sürekli değişen bir dünyada kurumlara, markalara ve çevrelerindeki insanlara güven konusunda sıkıntı yaşayan tüketicilerin şirketlerin doğru şeyi yaptığına inanmak istediğini ancak bunun için net sebeplerin kendilerine sunulmasına ihtiyaç duyduğunu ortaya koyuyor.

Öne çıkanlar

  • 2020 Yılı Trend Raporu’na göre insanlar dünyadaki değişimler karşısında bunalmış hissediyor ve geçmişe göre markalara güvenme ve çevrelerindeki insanlarla bağlantı kurma konusunda daha fazla zorluk yaşıyor.
  • Araştırmaya katılan yetişkinlerin yüzde 45’i sık sık kendisini yalnız hissettiğini belirtiyor. Bu da insanların kendilerini daha rahat ve bağlantılı hissetmelerine yardımcı olma konusunda şirketler ve markalar için fırsatlar bulunduğuna işaret ediyor.
  • Yetişkinlerin yüzde 58’i iklim değişikliğiyle mücadele konusunda çaresizlik duygularının baskın olduğunu belirtirken, yarısından azı elektrikli araç kullanma, ortak araç kullanımı, toplu taşımayı tercih etme gibi çevreci ulaşım yöntemlerini seçiyor.

2020 ve sonrasında değişimi neler tetikleyecek

  1. Yalnızlık: Yalnızlık, küresel boyutlara ulaşan ve özellikle genç kuşakta yaygın bir salgına dönüşmüş durumda. Z kuşağının yüzde 62’si “kendisini sık sık yalnız hissettiğini” söylüyor.
  2. Görünenin arkasına bakmak: Tüketiciler şirketlerin doğru şeyi yaptığına inanmak istiyor, ama bunun için perdenin arkasını da görmek istiyor. Yetişkinlerin yüzde 67’si markaya bir kez güvenini kaybettikten sonra tekrar kazanmasının mümkün olmadığını söylüyor.
  3. Duruşu olan markalar: Markaların ürün bazlı bir anlayıştan çıkıp değer bazlı bir anlayışa geçmesi bekleniyor. Bununla birlikte satın alma davranışlarında bu etki görülmüyor. Yetişkinlerin yüzde 59’u markanın değerlerinden çok satın almanın uygunluğuna göre karar verdiğini belirtiyor.
  4. Büyük umutlar: E-ticaret büyürken markalardan beklentiler de artıyor. Tüm dünyada yetişkinlerin yüzde 67’si geçmişe göre markalardan daha fazla şey beklediğini belirtiyor.
  5. Yeşil paradoks: Tüketiciler tüm dünyada iklim değişikliği konusunda endişeli, ancak bu harekete geçtikleri anlamına gelmiyor. İklim değişikliğiyle mücadele için davranışlarında herhangi bir değişiklik yapmayanların yüzde 64’ü yapacakları herhangi bir şeyin bir fark yaratacağına inanmadıklarını söylüyor.
  6. Kimlik önemli: Kimlik etrafında şekillenen konuşma ve dil evrim geçiriyor. Kimliğin hem gözle görünür niteliklerden hem de görünmeyenlerden oluşturulduğu görülüyor.
  7. İkinci tur: İleri dönüşüm şirketleri yeniden satışı modernize ediyor. Sofistike ve alışveriş meraklısı kesimde yükselişe geçen bu hareketle birlikte moda, elektrikli aletler, elektronik, ev eşyaları gibi alanlarda kullanılmış eşyalar yeniden hayat kazanıyor. Yetişkinlerin yüzde 60’ı beş yıl öncesine göre kullanılmış ürün almaya daha açık olduğunu belirtiyor.

Rapora ilişkin detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.