Ford Trucks ile Batı Avrupa’dayız!

Ford Trucks ile Batı Avrupa’dayız!

Kamyon üretiminde 60 yıla varan tecrübemizi, farklı pazarlara ürün geliştirme yeteneğiyle birleştirerek oluşturduğumuz Ford Trucks markamızla, Ford’un dünya genelindeki tek ağır ticari araç üretim merkezi olarak, global rekabetin boyutlarını değiştiren araçlara imza atıyoruz.

Bugüne kadar bayilik ve distribütörlük yapılanmamızı Orta Doğu, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa’da geliştirdiğimiz Ford Trucks markamız ve sıfırdan geliştirerek ürettiğimiz “2019 Uluslararası Yılın Kamyonu” ödüllü çekicimiz F-MAX ile yeni pazarlara, Batı Avrupa’ya açılıyoruz!

İlk adımlar Portekiz ve İspanya

Batı Avrupa’da ilk tesislerimizi Portekiz ve İspanya’da hizmete açtık. Global rekabetteki gücümüzü arttırmamız açısından da kritik bir noktada olan bu iki pazar, Avrupa’nın Afrika’ya açılan kapısı niteliğinde. Akdeniz ve Atlantik Okyanusu’ndaki önemli limanları ile birer lojistik üssü de olan İspanya ve Portekiz, otomotiv sektörünün en köklü olduğu ülkeler arasında yer alıyor.

Portekiz’de ilk tesisimizi Oneshop iş birliğiyle Lizbon’da açtık ve 2021 yılına kadar Porto, Leira, Algarve ve Viseu’da yapılanmamızı tamamlamayı planlıyoruz.

İspanya’da ise otomotiv sektöründe 25 yıla yaklaşan deneyime sahip F Trucks Hispania ile gerçekleştirdiğimiz iş birliğiyle Madrid, Barcelona, La Coruna, Bilbao, Seville ve Zaragoza’da Ford Trucks tesislerimiz hizmet vermeye başlıyor.

Global Ford dünyasında prestijimiz artıyor

Genel Müdürümüz Haydar Yenigün, Ford Trucks’ın uluslararası büyüme yolculuğundaki bu önemli gelişmeleri, “Ford’un dünyadaki ürün geliştirme merkezi olarak Türkiye’de ürettiğimiz araçlarla ağır ticari endüstrisinde ezber bozan bir konuma ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Üretim, tasarım, teknoloji ve araç geliştirme anlamında ulaştığımız noktanın en etkileyici göstergelerinden biri bize IToY ödülünü de getiren F-MAX oldu. Mühendisliği ve tasarımıyla tüm ağır ticari sektörü paydaşlarının beğenisini kazanan çekicimiz, ITOY’un ardından Avusturya ve son dönemde de Rusya gibi birçok ülkede de ‘Yılın Kamyonu’ ödüllerini toplayarak başarı yolculuğunu sürdürüyor. Bu ödüller global Ford dünyasında prestijimizi önemli ölçüde artırıyor. Uluslararası pazarlarda yerli üretimle büyüyen, global ağını hızla büyüten bir şirket olarak ülkemizi yurtdışında en iyi şekilde temsil etmek için çalışıyoruz,” sözleriyle değerlendirdi.

Yenigün, kısa vadedeki hedeflerimizi, “Şu anda Asya, Avrupa ve Afrika’yı kapsayan üç kıtada bayilik ve distribütörlük ağımızı kurmuş bulunuyoruz. 2019 sonuna kadar 44 ülkede faaliyet göstereceğimizi öngörüyoruz. F-MAX’in gördüğü yoğun ilgi üzerine global büyüme planlarımızı yeniden gözden geçirdik ve hedefimizi 2023 yılı sonu itibarıyla 80’i aşkın ülkede var olmak üzere bir adım öteye taşıdık. Batı Avrupa’daki distribütör şirketlerin ve önde gelen filoların da F-MAX’e en kısa sürede ulaşma yönündeki beklentisini gördük. Yetmişe yakın bayilik ve distribütörlük talebi almamız üzerine bölgedeki yapılanma planımızı erkene çektik. İlk distribütörlerimiz ile görüşmelerde hızla mesafe kat ettiğimiz, güçlü ağır ticari pazarlara sahip bulunan İspanya ve Portekiz’de anlaştık ve tesislerimizi hizmete açtık,” şeklinde özetleyerek önümüzdeki döneme ilişkin planlamalarımıza da değindi: “Avrupa bizim ana ihracat pazarımız ve barındırdığı potansiyel ile büyüme stratejimizde büyük öneme sahip. Hedefimiz ihracatımızın yüzde 50’sini Avrupa pazarlarına yönelik gerçekleştirmek. Burada itici gücümüz F-MAX olacak. Bu yıl sonu itibarıyla Avrupa’daki kamyon satışlarımızın yüzde 70’inin F-MAX olmasını bekliyoruz. Avrupa’daki bayilik ve distribütörlük yapılanmamız tamamlandığında ise bu oranın yüzde 80’e çıkacağını öngörüyoruz. Bu kapsamda Batı Avrupa’da yeni ülkelerde de var olmak üzere görüşmelerimizi sürdürüyoruz. İtalya’daki yapılanmamızın bu yılın içerisinde tamamlanmasını bekliyoruz. Sonrasında öncelikli hedef pazarlarımız Almanya, Fransa, Hollanda, Belçika ve Lüksemburg olacak. Ford Trucks markamızla nihai hedefimiz tüm Avrupa’ya yayılmak.”

Avrupa’nın yaşlanan araç filosunun sağladığı fırsatlar

Avrupa pazarında elde edilecek ilerlemenin Ford Trucks markamızın global büyümesine büyük katkı sağlayacağı inancını dile getiren Haydar Yenigün, Avrupa Araç Üreticileri Birliği’nin (ACEA) 2018 Avrupa Araç raporuna göre Avrupa yollarında 6,3 milyon adet kamyon bulunduğu belirterek, “AB’deki araç yaş ortalamasının 11,7 olduğu düşünüldüğünde, yaşlanmakta olan araç filosunun ağır ticari sektörü için önemli fırsatlar sunduğu görülüyor. Hedefimiz, yeni gireceğimiz pazarlarda da kısa sürede Ukrayna, Romanya’da olduğu gibi %5 üzerinde pazar payına ulaşmak,” dedi.

Yerlilik oranımızı arttıran yatırımlar

Haydar Yenigün, bu global başarı hikayesinin ülke ekonomisine sağladığı katkılara da dikkat çekerek, “Türkiye’nin otomotiv sektörü için sadece katma değer değil, aynı zamanda çok ciddi bir mühendislik tecrübesi ve bilgi birikimi sağlıyoruz. Tamamen kendi iç kaynaklarımızla, dışa bağımlı olmadan, ürünlerimizi kendi içimizde tasarlıyor, geliştiriyor ve üretiyoruz. 2018’de 49,5 milyon avro yatırımla başlattığımız yerli şanzıman üretimi, bu yönde önemli bir adım oldu. Kısa süre içinde Eskişehir Fabrikamızda şanzıman üretimine de başlayacağız ve 2021 itibarıyla motor, aks ve şanzıman olarak üç önemli ürün grubunda geliştirme ve üretim çalışmaları yapan sayılı global kamyon üreticilerinden biri olacağız. Ürünlerimizin yanı sıra test ve üretim merkezlerimize yatırım yaparak yerlilik oranımızı ve rekabet gücümüzü artırıyoruz,” açıklamasında bulundu.