Yeni Ford GT’yi geliştirme süreci tüm hızıyla devam ediyor. Karbon fiberden oluşan süper araç Ford GT, yıl sonuna kadar satışa çıkmış olacak. Verimli EcoBoost motoru, hafifliği ve aerodinamik özellikleriyle adeta bir yenilikler geçidi olan Ford GT, fonksiyonel tasarım ve aerodinamik yönetimi konusunda da oldukça gelişmiş.

Ford Mühendislik Süpervizörü Nick Terzes, bizleri üretim öncesi Ford GT prototipinin rüzgar tüneli testlerini ve onaylanma sürecini izleyeceğimiz Allen Park, Michigan’daki 8 no’lu rüzgar tüneline götürüyor.

Saatte 200 km’ye yaklaşan rüzgar hızlarıyla yapılan bu testlerde bilgisayar destekli aerodinamik modeller kullanılıyor.

Bir pazartesi sabahının en erken saatlerinde Allen Park tesislerinde yerini alan Terzes ve Ford GT mühendislik ekibi, araç geliştirmenin durmak nedir bilmeyen yanını gösteriyor. Terzes, “GT programına dahil olmak, 7/24 test yapmak demek.” diyor.

Terzes; “Rüzgar tüneline asıl geliş nedenimiz araç hakkında fiziksel veri toplamak. Aracın içindeki rüzgar sesi akustiklerine ve araç aerodinamik özelliklerine bakacağız.” diye testi açıklıyor.

Videoda, 2017 Ford GT’nin gelişmiş performans, kararlılık ve verimlilik sağlayan aerodinamik özelliklerinden biri olan aktif arka kanat görülüyor.

Ford GT için hissettiği heyecanı saklayamayan Terzes “Böylesi dinamik ve güzel olmasının yanında bu araçla ilgili en harika şey, her detayın bir amacının olması. Örneğin, eğer büyük bir ızgara ya da oyukluk görüyorsanız, onlar oraya sadece güzel dursunlar diye konmamıştır. Bir amaçları olduğu için konmuşlardır.” diyor.

“Tüm bu geç saatlere kadar mesailer, çalıştığımız hafta sonları, tek amacı mükemmel GT’yi yaratmak olan programa dahil olmaya değer.”