Yayalar Sürücüsüz Araçlara Nasıl Tepki Veriyor?

slider

Bugün basit bir kafa sallama veya sürücünün yaktığı selektör yayanın rahatça karşıdan karşıya geçmesi için yeterlidir. Peki, kendiliğinden çalışan, sürücüsüz bir araç; bisikletli, yaya veya diğer araçlarla nasıl iletişim kurabilir? Hiç düşündünüz mü?

ABD’deki Virginia Tech Transportation Institute ile en etkili yöntemi araştırmak ve insanların potansiyel çözümlere tepkisini ölçmek için bir ortaklık yaptık. Bu sürücüsüz araç deneyimi, sahte bir koltuğun arkasında sürücüyü saklamak anlamına geliyordu. Işık sinyalleri zaten standart araçlarda gösterge ve frenleme amacıyla kullanıldığından, bunları sürücüsüz araçlarda da aracın amacını belli etmek için kullanmak en etkili çözüm olarak görüldü.

Öncelikle araç otonom çalışırken veya dururken neler yaptığını göstermek için test aracının ön camına bir ışık çubuğu yerleştirildi. Yolu kullanan diğer insanların nasıl tepki verdiğini yakalamak için altı adet yüksek çözünürlüklü kameralarla 360 derecelik görüntüler çekildi. Yayalar, bisiklet sürücüleri ve diğer sürücülerle yapılan karşılaşmalar da dahil olmak üzere yaklaşık 1.800 mil ve 150 saatten fazla veri toplandı. Şimdi, araştırmacılar bu verileri kullanarak yolu kullananların otonom test aracındaki ışık göstergelerine nasıl tepki verdiğini anlamaya çalışacaklar.

Çeşitli endüstri organizasyonlarıyla çoğu insanın sürücüsüz araçları anlayabilecekleri ortak bir görsel iletişim arabirimi üzerinde çalışılıyor ve görme engelli kişilerle de iletişim kurabilecek potansiyel çözümler araştırılıyor.

Kaynak