Siz Sağlığınızı Koruyun, Biz de Aracınızı

İç Yüzey Koruyucu

Pandemi ile yeniden şekillenmekte olan günlük yaşantımız bazı farklı sorunları da beraberinde getiriyor. Söz konusu sağlığımız olunca geri plana attığımız bu sorunları çözmek için bizler de var gücümüzle çalışıyor, testler yapıyor, ürünler geliştiriyoruz.

Karantina döneminde uzun süre binemediğimiz araçlarımızın maruz kaldığı kuş pislikleri için ürettiğimiz koruyucu boya ve virüs, polen ve tozların aracınıza girmesini engelleyen MicronAir havalandırma filtresinden sonra el dezenfektanı sebebiyle aşınan ve yıpranan iç yüzeyler için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz!

Özellikle el dezenfektanlarındaki etanol gibi kimyasallar, yüzeylerle reaksiyona girebiliyor ve otomobillerin iç yüzeylerinde erken yıpranmalara ve kötü görüntülere neden olabiliyor.

Sorunu çözmek için harekete geçen mühendislerimiz uzun zamandır araçlarda kullanılan malzemeler üzerinde yeni ürünler test ediyorlar. Yapılan testler; otomobil iç yüzeylerinin, neye maruz kaldıkları fark etmeksizin, iyi görünmeye devam etmesi için koruyucu kaplamaların kimyasal yapısının yeniden formüle edilebildiğini gösterdi. Bu testler ayrıca, eşya depolama ve araç içi plastik aksesuarları gibi yan ürünleri de kapsıyor.

İngiltere-Dunton ve Almanya-Köln’deki ekiplerimiz, sıcak bir günde plaja park edilmiş bir arabanın iç sıcaklığına eş değer, bazı durumlarda 74 °C’ye kadar ulaşabilen sıcaklıklarda malzeme numunelerini test ediyor. Güneşe uzun süre maruz kalma simülasyonunda ise bu numuneler 1.152 saate (48 gün) kadar UV mor ışık testine tabi tutuluyor. Ayrıca plastikler, -30 ° C’ye kadar düşük sıcaklıklarda mukavemet (gerilim ve zorlanma) açısından test edilirken, çeşitli yöntemlerle plastiğin çatlamadığından emin olunuyor.

Ford Avrupa, Dunton Teknik Merkezi, Malzeme Teknolojisi Merkezi’nde kıdemli malzeme mühendisi Mark Montgomery, testlerin yapılış amacı doğrultusunda, “El dezenfektanı son dönemde kullanımı oldukça artan bir ürün, bu yüzden uzun süredir testlerimizin bir parçası oldu. En zararsız görünen kimyasal bazlı ürünler dahi iç yüzeylerle temas ettiklerinde aşınma, yıpranma gibi sorunlara neden olabiliyor, ancak el dezenfektanları, güneş losyonu ve böcek kovucu gibi ürünler otomobil iç yüzeylerinde çok daha fazla zarar verebiliyor,” açıklamasında bulundu.

Ford İngiltere, baş sağlık görevlisi Jenny Dodman ise, konuyla ilgili, “Direksiyon simidi, vites kolu, kapı kolları, düğmeler, dokunmatik ekran, silecek ve sinyal kolları gibi sık sık dokunulan alanlara özellikle dikkat edilmelidir. Ayrıca, emniyet kemerleri de her sürücünün temizlik kontrol listesinde öncelikli olmalıdır. Emniyet kemeri üzerimize temas eder ve hapşırma ve öksürme sırasında mikroplara maruz kalırlar,” uyarısını yineledi.

Geçtiğimiz yıla kıyasla satışları 18 kat artan el dezenfektanları, tüm dünyada yoğun talep görmekte ve 2020’de el dezenfektanı pazarının dünya çapında 2019’a kıyasla iki buçuk kat artacağı öngörülmekte. Her ne kadar el dezenfektanları, kullanıcının ellerindeki mikropları öldürmeye yardımcı olsa da özellikle araç başka insanlarla ortak kullanılıyorsa aracın içerisinde mikropların varlığını tamamen ortadan kaldıramayabiliyor.