Röportaj: Özgür Yücetürk ile Bugünden Yaşadığımız Geleceğe Dair…

Özgür Yücetürk
Röportaj

Tüm Röportajlarımız

Pazarlama, Satış ve Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcımız Özgür Yücetürk ile yeni marka söylemimizi, Yeni Ford Kuga’yı, Yepyeni Ford Puma’yı, elektrikli hafif ticari araçlarımızı ve elektrikli bir gelecekte bizleri nelerin beklediğini konuştuk! Keyifli okumalar!

Merhaba Özgür Bey. “Daha İleriye-Go Further” marka stratejimizle gelebildiğimiz en ileri noktaya geldik ve artık geleceği bugünden yaşayan bir marka olarak yeni marka stratejimizi “Geleceği Bugünden Yaşa-Bring on Tomorrow” olarak belirledik. Söylemi bize biraz anlatır mısınız?

Büyük bir dönüşüm içerisindeyiz. Biz bu dönüşüme markamızı ve iletişim tonumuzu dönüştürerek başlıyoruz. Özümüzdeki ruhu canlandırıyor ve otomotiv sektörünü yeniden yaratan marka olmak için yola çıkıyoruz.

Değişen dünya şartlarına göre geliştirdiğimiz teknolojilerle odağımıza insanı alarak hayal kuran değil, yine geleceği inşa eden marka olmayı hedefliyoruz.

10 yıllık yol haritamız, aksiyon planımız hazır. Geleceği inşa edeceğimiz teknolojilerimiz olan; elektrikli araçlar, bağlanırlık ve otonom araçlar ile bu konuları destekleyecek tamamen yeni ve yenilenmiş araçlarımızla “Geleceği Bugünden Yaşa” diyoruz.

Çok yakın zamanda yaptığımız Dijital Marka Lansman İletişimimiz ile de bu konuya değindik. iletişim tonumuz artık daha enerjik, daha cesur ve daha güçlü olacak. Çünkü biz hayalleri gerçeğe dönüştüren, geleceği bugüne taşıyan markayız. Biz geleceği bugünden yaşatmaya hazırız, onun için söylemimiz “Geleceği Bugünden Yaşa”.

Heyecan verici bir gelecek, bugünden yaşanmaya ve yaşatılmaya başlandı. Amerika ve Avrupa’da elektrikli araçların yükselişine hep birlikte tanık oluyoruz. Ülkemizdeki elektrikli araç pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Elektrikli araçlar dünyasında Ford olarak müşteri beklentisini yakından takip ederek, doğru zamanda, müşterilerimiz hazır olduğunda, doğru ürün ve hizmetleri onlara sunmak yönündeki ilkemiz gereği, 2020 yılından itibaren ürün gamımıza kattığımız elektrikli araç versiyonlarıyla satışlarımızı güçlendireceğiz.

Ülkemizde elektrikli araçlara yönelik ilgi teknolojiye olan ilgiyle paralel olarak hayli yüksek. Şarj alt yapı yatırımlarının artışı ile bu ilginin daha yukarı seviyelere de geleceğini tahmin ediyorum. 2020 yılının ilk 6 ayında 173 adet elektrikli, 4.698 adet hibrit otomobil satışı yapılan ülkemizde bu rakamlarla sırasıyla elektrikli modellerin %0,1 ve hibrit modellerin %2,8 pazar payı elde ettiğini görmekteyiz. Araç üretim kapasitesi ile ilgili projeksiyonlara baktığımızda ise 2023 yılına geldiğimizde Avrupa’da 1,7 milyon, Türkiye’de ise yaklaşık 30 bin elektrikli araç üretileceği bu projeksiyonlara yansıyor.

Müşterilerin elektrikli araçlara geçişte aklındaki soru işaretleri olan; araç ömrünün ne olacağı, 2. el değerinin ne olacağı, yolda kalma korkusu gibi endişelere de cevap verecek olan, elektrikli araçlara girişteki en iyi seçenekler, kendi kendini şarj eden hibrit araçlardan geçiyor.

Türkiye’nin ticari gücü olarak, ticarinin dinamiklerini yeniden yazıyor ve Türkiye’de İLK kez sunduğumuz Ford Tourneo Custom Hibrit, Ford Transit Custom Hibrit ve Ford Transit Van Hibrit elektrikli araçlarımız ile sektörünün önündeki teknolojileriyle birlikte, Türkiye ekonomisine can vermeye devam ediyoruz.

Binek araçlarımıza baktığımızda da, elektrikli araçlara giriş stratejimizdeki, hibrit araç versiyonlarını sunacağımız ilk araçlar arasında SUV’lerimizden Puma Hibrit bulunuyor. Puma’yı bu alanda Fiesta Hibrit ve Focus Hibrit modellerimiz takip edecek.

Yeni Ford Kuga, Ford Puma ve IVOTY ödüllü PHEV hafif ticari araçlarımız “Geleceği Bugünden Yaşa” stratejimizin Türkiye’deki yansımaları. Hafif ticarilerimiz yakın bir geçmişte Ankara’da test sürüşüne başladı; geri bildirimler nasıl?

Ankara’daki test sürüşü ile ilgili ilk izlenimler kullanıcıların memnun olduğu yönünde. Ford Otosan mühendisleri veri analitiği yöntemleri kullanarak daha önce Ford’un benzer uygulamalarının olduğu Londra, Köln ve Valencia'daki çalışmalardakine benzer şekilde raporları hazırlıyorlar. Bu çalışmalar yakın zamanda kamuoyu ile de paylaşılacak.

IVOTY ödüllü hafif ticarilerimizdeki ürün geliştirme, üretim aşaması, pazarlama çalışmalarından biraz bahseder misiniz? İhraç ettiğimiz modelleri biraz anlatır mısınız?

Ford’un elektrikli araç portföyünü genişleterek, özellikle ticari araç pazarındaki liderliğimizi başka bir boyuta taşıdığımız Transit Custom projesi Ford içinde ilk elektrikli ticari araç üretimi olması açısından da önemlidir. Transit Custom’daki bu öncülüğümüz Türkiye’deki ticari araç pazarındaki liderliğimizi bu alandaki üretim tecrübemizle de birleştirerek diğer pazarlardaki otomotiv endüstrisi için bir inovasyon ve teknoloji ihracıdır.

2018 yılında projenin tasarımı, prototip üretimi gibi süreçler tamamlanıp 2019’da üretim dizaynında gerekli değişiklikler yapılarak elektrikli ticari araçlarımızın üretimine başlanmıştır. Bu araçlarımızın üretim süreçleri fabrikamız içerisinde izole bir alanda devam etmekte. Tarif ettiğimiz bu özel alana gerekli eğitimlerini tamamlamış Ford Otosan personeli girerek süreçlerimizi yürütüyor. Bu alanda ticari araçlarımızın üretimine ilave olarak yeni teknolojiler de hayata geçirmek için başka özel çalışmalar da yapılıyor.

İç pazara dönecek olursak IVOTY ödülü, lider olduğumuz ticari araç segmentindeki öncü rolümüzü pekiştirdi. Otomotiv endüstrisine ve ticari araç müşterilerine bu alanda rehber olma misyonumuza hizmet eden elektrikli araç hamlemiz büyük ilgi gördü. Bu alanda yaptığımız iletişimlerde hedef kitlemizin iletişim materyallerimizle olan etkilişiminin yüksek seviyesi ve web sitemizdeki ilgili araçlarımızın sayfalarındaki ziyaret artışları, pazar payı değerlerimiz gibi memnuniyet verici.

Şu anda üretimlerini yapmakta olduğumuz Transit Custom aracımızın hibrit (MHEV) ve şarj edilebilir elektrikli (PHEV) versiyonları ile birlikte Transit Van Hibrit (MHEV) modelimizin ihracatını tüm Avrupa pazarlarına sürdürmekteyiz.

Binek modellerimizdeki elektrikli araçlarımız hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? Hayatımızı ne şekilde kolaylaştıran çözümler sunuyor bu araçlar?

Elektrikli araçların hayatımızdaki yeri ve elektrifikasyonun önümüzdeki yıllarda daha da artacağını düşünüyoruz. Teşvik mekanizmaları da burada rol oynayabilir. Biliyorsunuz pek çok ülkede bu konuda teşvikler söz konusu. Türkiye’de de teşvik var, ama sınırlı seviyede. Bu teşviklerin genişlemesi tüm otomotiv pazarına olumlu etki yapacağı gibi elektrikli araç penetrasyonuna da katkı sağlayacaktır.

Vergi yapısı ve müşteri perspektifi nedeniyle elektrikli ve hibrit araçların satış oranını tahmin etmek kolay değil. Ancak, bu alanda öncü olmamız için, ürün gamımızın elektrikli/hibrit/ileri teknoloji modellerle şimdiden bu devrime hazır olması çok önemli.

2030 yılına kadar Ford’un elektrikleşme vizyonu çerçevesinde ürün gamımız yeni modeller ile yenilenecek ve güçlenecek. Bunun ilk adımını Kuga ve Puma lansmanları ile bu yıl atarken önümüzdeki yıllarda devam edecek diyebiliriz.

Geçtiğimiz aylarda lansmanını gerçekleştirdiğimiz, Türkiye’de ilk defa satışa sunulan Puma modelimizin ST Line donanımında, Türkiye’de ilk defa bir otomobilde sunduğu yenilikçi 1.0L 155PS EcoBoost Hibrit teknolojisini SUV ürün gamımızada müşterilerimize sunuyoruz.

Yeni Kuga’da ise ST Line donanımda 2.5lt PHEV 225PS Benzinli Otomatik seçeneğimiz ilk elektirikli aracımız olarak dikkat çekmekte.

Elektrifikasyon stratejimiz kapsamında 2021 yılında Fiesta ve Focus gibi diğer ürünlerimizin hibrit versiyonlarını getirmek üzere ürün planlamalarımızı yapıyoruz.

Yeni Ford Kuga’yı eskisiyle kıyaslayarak farklılıklarını, yeniliklerini anlatabilir misiniz?

Ford’un Avrupa’da en çok satan SUV modeli olan ve yenilenen Ford Kuga şık tasarımıyla dikkat çekerken tamamen yenilenen daha geniş iç mekân ve konfor sunan tasarım ve teknoloji detaylarıyla da öne çıkıyor.

Yeni Ford Kuga daha şık ve zarif hatlar, arkaya doğru uzanan ön farlar, daha uzun motor kaputu, daha eğimli arka cam, genişleyen omuz ve daha alçak tavan çizgisi ile uzun dingil mesafesine sahip akıcı hatlarıyla çok daha prestijli, çevik ve dinamik bir görünümü beraberinde getiriyor. Yeni Kuga, yerini aldığı nesil ile kıyaslandığında 44 mm daha geniş, 89 mm daha uzun ve 20 mm daha fazla dingil mesafesine sahip. Yeni boyutlar önceki nesil ile kıyaslandığında 6 mm daha alçak olan tavan yüksekliğine karşın ön ve arka koltuk yolcularına daha fazla omuz mesafesi ve baş mesafesi sunuyor. Yeni Ford Kuga, 150 mm ileri-geri hareket eden kızaklı arka koltuk tasarımıyla sınıf lideri 2. sıra diz mesafesini ve esnek bagaj hacmi kullanımı imkânını birlikte sunuyor.

Yeni Ford Kuga, yakıt verimliliğine katkı sağlayan gelişmiş aerodinamik özellikler dışında önceki nesil ile kıyaslandığında eş değer güç ve aktarma seçeneğine oranla 80 kg’a kadar ağırlık avantajı sağlayan Ford’un yeni esnek önden çekişli platformu üzerine yükseliyor. Yeni Kuga’nın çarpışma güvenliğinde önemli bir paya sahip olan yeni platform, gelişmiş sürüş dinamiklerini de beraberinde getiriyor. Yüzde 10 daha fazla burulma dayanıklılığı sağlarken daha fazla yaşam alanı yaratıp aynı zamanda etkileyici ve dinamik bir tasarım sunuyor.

Geniş ve ferah iç mekân özelliklerini; kablosuz şarj özelliği, 8 inçlik renkli dokunmatik ekranıyla SYNC bilgi-eğlence sistemi, premium B&O ses sistemi ve farklı sürüş modları ile tasarımı değişen 12,3 inç büyüklüğünde Dijital Gösterge Paneli gibi gelişmiş konfor donanımları tamamlıyor. Euro NCAP tarafından en yüksek derecelendirme olan 5 Yıldız ile değerlendirilen yeni Ford Kuga; Dur & Kalk ve Trafik Levhası Tanıma Sistemine sahip Adaptif Hız Kontrol ve Şerit Hizalama Asistanı, Ford Dinamik LED Ön Far Sistemi, Göz Hizası Gösterge Paneli ve Yeni Aktif Park Asistanı, Akıllı Bagaj Kapağı gibi gelişmiş teknolojilerle üstün güvenlik sunuyor.

Yeni Kuga’da ayrıca ilk kez seçilebilir sürüş modu teknolojisi sunuluyor. Sistem gaz tepkisi, direksiyon sertliği ve çekiş kontrolü dışında otomatik modeller için vites değiştirme zamanlamasına müdahale ederek Kuga’nın sürüş karakterini uyarlıyor. Normal, Spor ve Eko sürüş modları dışında sunulan Kaygan Zemin sürüş modu sürücüye kar ve buz gibi daha az tutuş özelliğine sahip yüzeylerde daha fazla sürüş güvenliği sağlıyor.

Puma pazarımıza yeni giren bir araç. Hem sınıfındaki diğer araçlarla hem de ürün gamımızdaki diğer modellerle kıyasladığınızda hangi özellikleriyle öne çıkıyor?

Yeni Puma’nın şık tasarımı, yenilikçi teknolojileri ve hayatı ve sürüşü kolaylaştıran özellikleriyle B segmentine yeni bir soluk getireceğine inanıyoruz.

Puma’nın iç tasarımında ergonomi, inovatif yaklaşım ve konfor dikkat çekiyor. Yeni Puma, inovatif MegaBox çözümü ve yıkanabilir 456 litrelik bagaj hacmi ile sınıfının lideri olarak ödün vermeyen bir yükleme alanı sağlıyor. Müşteri gereksinimlerini karşılamak için geliştirilen, sınıfında ilk Ford MegaBox derin ve çok yönlü bir depolama alanı sunarken, Ford Akıllı Bagaj Kapağı teknolojisi ile destekleniyor. Bu ek depolama alanı, 763 mm genişliğinde, 752 mm uzunluğunda ve 305 mm yüksekliğinde olmak üzere 80 litrelik bir ek bagaj alanını da kullanıma sunuyor.

Yeni Ford Puma’da alçak ve eğimli tavan çizgisi, önden arkaya doğru yükselen ve arkaya doğru iyice genişleyen omuz çizgisi dinamik ve güçlü bir görünümü beraberinde getiriyor. Yatay formlu iki parça stop lambası tasarımı, sadece daha geniş bir arka görünüm sunmakla kalmıyor aynı zamanda bagaj erişimi ve kullanımını kolaylaştırıyor.

Yeni Puma, iç tasarımında ise ergonomi, inovatif yaklaşım ve konfor ile dikkat çekiyor. Donanıma bağlı olarak sunulan sökülebilir ve yıkanabilir ön ve arka koltuk kılıfları kabin içini ilk günkü gibi temiz tutmaya yardımcı oluyor. Ön koltuklarda daha fazla konfor için bel desteği sunulurken, artan aks mesafesi, araç yüksekliği ve ince sırtlıklı ön koltuk tasarımı Yeni Puma içindeki yaşam alanının da artmasına olanak tanıyor. Bu boyutsal büyümeye ek olarak Açılabilir Panoramik Cam Tavan tasarım ile ferah bir iç ortam elde edilmesi sağlanıyor.

BISG’nin sağlamış olduğu ilave tork değeri sayesinde sistemi alt devirlerde yüzde 50’ye kadar daha fazla tork kullanıma sunuyor. Böylece daha akıcı ve performanslı bir sürüş elde ediliyor. Sadece 300 milisaniyede motoru yeniden çalıştıran Auto Start-Stop teknolojisi yakıt ekonomisine katkı sağlıyor.

Kuga ile birlikte ilk kez Yeni Ford Puma’da da sunulan 12.3’’ dijital gösterge paneli, şık açılış ekranı ve 5 farklı sürüş modlarına göre değişen konfigürasyonları ile çeşitli kişiselleştirme seçenekleri sunuyor. Gelişmiş 8" dokunmatik ekran ile SYNC Araç içi Bilgi Eğlence Sistemi ve kablosuz şarj ünitesi gibi özellikler sayesinde sürücülere zahmetsiz ve bağlantılı bir sürüş deneyimi yaşatıyor.

Euro NCAP’ten 5 yıldız alan Ford Puma’nın dört bir yanı 12 ultrasonik sensör, üç radar ve iki kamera ile denetleniyor. Tüm bu sistemlerden elde edilen veriler gerek sürüş, gerekse de park ve manevra esnasında sürücünün hayatını kolaylaştırmak ve daha güvenli bir sürüş tesis etmek üzere kullanılıyor.

Yeni Puma, gelişmiş sürüş destek sistemleri, daha kolay, daha az stresli ve daha güvenli bir sürüş deneyimini de beraberinde getiriyor. Dur-kalk özelliğine sahip Uyarlanabilir Hız Sabitleme Sistemi, Trafik İşareti Tanımlama Sistemi, E-Call ve Şerit Takip Sistemi gibi donanımlar hem otoyol ve dur-kalk trafikte daha az stresli ve güvenli bir sürüş sağlıyor. Çapraz Trafik Uyarısı özelliğine sahip Kör Nokta Uyarı Sistemi (BLIS), Aktif Fren özelliği, Çarpışma Önleme Sistemi, İkincil Çarpşma Freni, 180 derece açılı yay ve bisiklet algılamalı geri görüş kamerası gibi gelişmiş teknolojilerle sürücüye üstün güvenlik sunuyor.

Geleceği bugünden yaşıyoruz, bugünden sonra bizi neler bekliyor?

Geleceği inşa ederken, lider 600 km menzilini, üstün performansını, SYNC 4 gibi yenilikçi teknolojileri ve benzersiz Mustang ruhuyla tamamlayan, Tamamen Elektrikli Ford Mustang Mach-E, SUV ailemizin en yeni ve en iddialı üyesi. Öncelikli olarak Avrupa’da belirli ülkelerde ön satışları başlayan Ford Mustang Mach-E’yi müşterilerimizle buluşturmak için sabırsızlanıyoruz.

i-Deal uygulamaları bizim müşteriler ile olan tüm etkişimlerimizde, süreci uçtan uca verimli bir şekilde yönetmemizi sağlayan, ana süreç yönetim sistemimiz. Bütün odağımızda, i-deal sistemine daha fazla müşteri adayını yaratmak ve bunu etkin yönetmek bulunuyor.

Kişiselleştirilmiş ve hedef kitleli iletişimimizi içeren pazarlama ietişimlerimiz sayesinde, i-deal sistemimize huninin en üstünden “daha fazla müşteri adayı” kazandırarak hunimizi genişletiyor ve buradaki Müşteri Değer Yönetimi’ni her zamankinden daha etkili yapmaya başlıyoruz.

Müşteri Değer Yönetimi çıktılarına göre, kişiselleştirilmiş müşteri yolculuklarını takip edebilecek, bu sayede müşterilerimize kişiselleştirilmiş içeriklerle hizmet verme imkânı yakalayacağız. Bununla birlikte müşterilermizle temas eden her noktada, performansımızı danışman, bayi, kanal ve bölge vb. kırılımlarda ölçümleme ve analiz etme şansımız da olacak.

Araştırmalar bize gösteriyor ki, yeni otomobil alacak kişilerin %80'i satın alma deneyimine online mecralarda başlıyor.

Müşteriler bir bayiye gitmeden önce markaların web sitelerini geziyor ve otomobiller ya da ticari araçlarla ilgili videoları ve forumlarda yapılan yorumları detaylı şekilde inceliyorlar.

Tüketici alışkanlıklarının değişmesiyle beraber müşteriler bayiye gitmeden satın alım kararını, dijital platformlarda verebiliyor. Tam da bu noktada, Dijital Stüdyo ile müşterilerimiz, sadece akıllı bir cihazla, istedikleri aracı seçerek dijital dünyada satın alım sürecinin ilk adımını gerçekleştirebiliyorlar. Dijital Stüdyo ile, müşterilerimiz dijital olarak aktif oldukları 12.00-22.00 zaman aralığında, istedikleri her yerden, Dijital Stüdyo’ya bağlanabilir ve canlı olarak kendilerine sunulacak özel bir deneyim yaşayabilirler. Biz buradaki deneyimi daha bütünsel ve kişiselleştirilmiş bir hale getirmek için tüm gücümüzle çalışıyoruz. Teknolojinin de yardımıyla kişiselleştirilmiş ve öncü deneyimleri müşterilerimizde buluşturmaya devam edeceğiz.

Bağlanırlık ile birlikte, araçlar artık biliyoruzki en büyük veri kaynakları haline gelecekler.

Kişiselleştirilmiş hizmetlerimizi geliştirmek için bu veri kaynaklarını, biz de Ford olarak, bireysel müşteriler için Ford Pass, filolar içinse Ford Pass Pro ile, anlık veri ve hizmet sunmak, sadakat yönetimini daha etkin gerçekleştirmek için kullanabileceğiz.

Bütün dönüşümümüzü müşterilerimizin fiziksel olarak deneyimleyeceği 2 ana nokta var:

Biri ürünlerimiz – ki değişiyor.

Diğeri de bayilerimiz.

Hem ürünlerimiz, hem iletişimimiz, hem müşteri deneyimimiz hem de deneyimi yarattığımız her noktanın, müşteri ve gelecek odaklı olmasıyla müşterilerimize yepyeni bir Ford markası sunmaya başladık, sunmaya devam edeceğiz.

Geleceğin şehirlerinin akıllı hale geldiği, otomobiller dahil tüm cihazların birbiri ile konuşabildiği ve bunu insanların hayat kalitesini daha iyi noktaya getirmek amacıyla kullanıldığı bir zamanı bizlere göstereceğini öngörüyoruz. Ford olarak bu dönüşümde de insanlığa yararlı olacak yeniliklerin geliştirilmesine öncülük etmeye devam edeceğiz.