Otonom Taşımacılıkta “Seviye 4 Otoyol Pilotu” ile Tanışın!

Otoyol Pilot

Daha önce testlerini başarıyla tamamladığımız Platooning-Otonom Konvoy çalışmalarımızı birlikte yürüttüğümüz AVL ile yepyeni bir proje üzerinde çalışıyoruz: Seviye 4 Otoyol Pilotu. Otoyol taşımacılığında kullanılmak üzere geliştirilmekte olduğumuz bu teknoloji sayesinde kamyonlar H2H (hub-to-hub) lojistik merkezler arasındaki taşımacılık faaliyetlerini otonom şekilde yapabilecek. Böylelikle taşımacılık sektörünün en önemli oyuncuları kamyonlar; çok daha güvenli, çok daha hızlı, çok daha az maliyetli, çevre dostu ve en önemlisi çok daha güvenilir taşımacılık sunacak.

Uzun vadede günümüz taşımacılığına göre daha verimli ve güvenli bir taşımacılık çözümü sunmasını öngördüğümüz Seviye 4 Otoyol Pilotu teknolojisini geliştirme çalışmalarımızdaki en önemli hedefimiz, şoför kullanımındaki bir araç kadar ve hatta daha da güvenli bir sürüşü otonom olarak gerçekleştirebilmek. Bu hedef doğrultusunda çeşitli hava koşulları, trafik ve yol şartlarında güvenli sürüşü temin edecek algoritmalar geliştiriyoruz ve bu algoritmaları, gerçek sürüş sırasında toplanan veriler ile hem sanal ortamda hem de gerçek kamyonlar üzerinde test ediyoruz.

İş ortağımız AVL ile proje kapsamında öncelikle daha sık karşılaşılan trafik senaryoları üzerinde çalışıyoruz. Proje ilerledikçe senaryoların karmaşıklığının kademeli olarak artırılmasını planlıyoruz. Sınıfının en iyisi lidar, radar, kamera sensörleri ve görev bilgisayarı ile donatılmış iki adet Uluslararası Yılın Kamyonu ödüllü Ford Trucks F-MAX, şimdiden Türkiye ve Almanya yollarında veri toplamaya başladı bile! Gerçek sürüşler sırasında toplanan verileri, yapay zekâ (AI) temelli algılama ve karar verme algoritmalarını eğitmek ve test etmek amacıyla kullanacak ve bu teknolojiyi de başarıyla kullanıma sunacağız.

AVL’nin Regensburg ve İstanbul’daki mühendislik ekipleri, yazılım geliştirme alanındaki kapsamlı bilgi birikimi ve tecrübeleriyle projeye katkıda bulunurken; biz de ağır ticari araçlar için Otonom Sürüş Sistemleri ve Sürücü Destek Sistemleri geliştirme konusundaki uzmanlığımızla projeye güç katacağız. Sahip olduğumuz ileri mühendislik yaklaşımı ile Seviye 4 Otoyol Pilotu işlevini yerine getirmek için gerekli olduğunu belirlediğimiz algoritmaları, en yüksek olgunluk ve güvenlik seviyesindeki otonom sürüş özelliklerine ulaşması için yenilikçi ve sistematik doğrulama metodolojileri uygulayacağız.

Ürün Geliştirme Genel Müdür Yardımcımız Burak Gökçelik, 2021 yılının ilk yarısında tanıtımını yapmayı planladığımız bu projeyi, "Ar-Ge iş birliğimizin bu ikinci aşamasında lojistik merkezler arası otonom taşımacılık için otoyollarda kullanılmak üzere Seviye 4 Otonom Kamyonları geliştirmeyi ve test etmeyi hedefliyoruz. Ağır ticari taşımacılığın otoyollarda geçen önemli bir kısmını otomatikleştirmek suretiyle, Ford Trucks kamyonlarımız daha güvenli, hızlı, ucuz, çevre dostu ve güvenilir taşımacılık sunacak. Filo sahipleri, sürücüler, müşteriler ve toplum için değer yaratacak,” sözleriyle tanıttı.

Lojistik merkezler arası otonom taşımacılığın potansiyelini vurgulayan AVL İcra Kurulu Üyesi ve Başkan Yardımcısı Rolf Dreisbach ise, “Lojistik merkezler arası taşımacılık faaliyetlerinin otonom hale getirilmesi ile işletme maliyetlerinde %30’a varan düşüş sağlanması ve kamyonların dahil olduğu kaza sayısının ciddi oranda azaltılması hedefleniyor. AVL’nin teknoloji geliştirme gücü ve yenilikçi yaklaşımlarıyla, müşterilerimizi sektörlerinde en iyi konumda olmaları için Otonom Sürüş çözümlerini devreye almalarında desteklemek istiyoruz,” sözleriyle projeye yaklaşımlarını özetledi.