Mehmet Turgut’un Objektifinden Yeni Fiesta

Ford_Slider_2

Bildiğiniz üzere Ford Fiesta’yı sizlere daha fazla duygu, daha fazla teknoloji ve daha çok eğlence sunmak üzere yeniledik ve “Bir Başka Hisset” sloganıyla geçtiğimiz eylül ayında sizlere sunduk. Bu yenilenmeyi fırsat bilen ödüllü fotoğrafçı Mehmet Turgut, Ford Fiesta’yı “Bir fotoğrafçıdan beş duyuyu anlatmasını istesek ne olurdu?” sorusundan yola çıkarak tasarladığı “Duyular & Yansımalar” projesiyle “hissetmeyi” anlatan bir tuvale dönüştürdü.

Ödüllü fotoğrafçı Mehmet Turgut “Duyular & Yansımalar” sergisi ile tüm duyularınızı harekete geçirecek bir yolculuk sunuyor. Mehmet Turgut’un “Duyular & Yansımalar” projesindeki kendi objektifinden kareler, Yeni Fiesta’ya mapping tekniğiyle yansıtıldı. Böylece usta fotoğrafçı Yeni Fiesta’nın tüm duyuları besleyen karakterini, duygulara hitap eden iç ve dış tasarımını, teknolojik özelliklerini ve donanımlarını gözler önüne serdi. Bu özelliklerin yanı sıra otomobil ve insan arasında yıllardır süregelen ilişkiye de atıfta bulunan etkileyici kareleri de ortaya çıktı.

Yeni Fiesta’ya yansıtılan görsellerin beraberinde mankenlerin üzerine aynı teknikle yansıtılan Ford Fiesta silüeti, duyularımızın bir otomobil sayesinde nasıl canlanabileceğinin muhteşem bir gösterimi.

Yeni Fiesta ile sıra dışı bir işe imza atan Mehmet Turgut şunları söyledi:

“Bir otomobil markası için cesaret gerektiren bir iş yaptığımızı düşünüyorum. Ford Fiesta’nın ‘hissetmek’ mottosu ile altını çizdiği duyuların ifade edilmesi o duyuların özelliklerini kullanmadan, ‘duymayı dinletmeden’, ‘görmeyi baktırmadan’ anlatmak zordur. Hissetmek, duyular arasındaki ince bağ ile ortaya çıkar. Bir nesneyi sadece gördüğümüzde değil, ona dokunduğumuzda, duyduğumuzda bütünleşik olarak ‘hissederiz’. İşte, yeni Ford Fiesta ile kurgulamaya çalıştığımız bağ da böyle bir bağ.

Yeni Fiesta duyulara hitap eden bir deneyime odaklanıyor. Bizim karelerimizde ise duyuların yansımaları bu deneyimi anlatıyor. Uyguladığımız teknik yaklaşım ile de 2 boyutlu olan fotoğraf sanatında bambaşka bir bakış açısı yakaladık, duyuların bu dikkat çekici yansımalarını yoğun bir derinlik hissi ile aktardık.”

Pazarlama, Satış ve Satış Sonrasından Sorumlu Genel Müdür Yardımcımız Özgür Yücetürk ise şunları ekledi:

“Fiesta 40 yılı aşkın bir süredir sınıfında Avrupa’nın en çok satan aracı unvanıyla otomotiv dünyasında önemli bir yere sahip. Cazibesinin merkezinde keyifli ve eğlenceli sürüş deneyimi, tasarımı ve sunduğu iç mekan konforu var. Ancak biz Ford Fiesta’nın müşterimiz ile farklı bir bağ kurmayı başardığını da düşünüyoruz. Müşterilerimiz değişiyor; talepleri, beklentileri farklılaşıyor. Artık ‘deneyim’e odaklanıyorlar, dolayısıyla biz de tasarım aşamasından başlayarak her aşamada ürünlerimizin yaratacağı deneyime odaklanıyoruz. Fiesta ergonomik tasarımı, yumuşak dokunuşlu malzemeleri ve kişiselleştirme seçenekleriyle eğlenceli ve huzurlu bir alan sunuyor. Bu özellikleriyle de aslında içinde yolculuk yapan herkesin tüm duyularına bütünleşik olarak hitap etmek üzere tasarlandı.

Ford Fiesta’nın sağladığı tüm fonksiyonel faydaların yanında, sunduğu his yolculuğunu da tanımlamaya çalıştık. Fiesta’yı kişinin tüm duyuları arasında ‘bağ kuran’ bir enstrüman gibi görüyoruz. Hissetmek topyekûn bir deneyim. Duyularımızın etkileşimi ile ortaya çıkıyor. Fiesta bizi bir yerden bir yere taşırken açılabilir panoramik cam tavan ile görüşümüzü besliyor, B&O ses sistemi ile işitsel duyularımızı harekete geçiriyor, kullanılan malzemenin kalitesi ile dokunma ihtiyacımızı gideriyor. Bu zorlu yolculuğu anlatması için Mehmet Turgut’a geldik. Bu kadar fonksiyonel bir ürünle duyuları aktarmak gerçekten zorlu bir görevdi. Ortaya çıkan bu derin görsellik, anlatmaya çalıştığınızda sayfalarca yazıyla anlatılabilen bir gerçeği bir bakışta anlamamızı sağladı diye düşünüyoruz. Basit, sade ve bu nedenle de muhteşem bir fikirdi. Sevgili Mehmet Turgut sayesinde de harika bir uygulama oldu.”

Mehmet Turgut’un “Duyular & Yansımalar” projesini daha yakından görmek istiyorsanız sosyal medyada Ford Türkiye sayfalarımıza davetlisiniz!