Satış ve Servis Eğitim departmanımızdan Satış Eğitim Uzmanı Efkan Güçvardar, Ford Blog için dördüncü yazısında Gelişmiş Otomatik Park Sistemi özelliğini detaylı olarak anlattı. Keyifli okumalar…

 

Park etmek kimi sürücüye göre kolay kimi sürücüye göre olay bir eylemdir. Park etme sırasında yoldan geçen yayaların veya valelerin yönlendirme söylemlerinden bıktıysanız buna son verecek muhteşem Ford teknolojisiyle tanışın…

 

İlk olarak Ford C-Max’ta tanıştığımız Otomatik Paralel Park Sistemini, Yeni Ford Focus’ta yüksek teknoloji ile geliştirilerek Titanium donanım seviyesinde standart olarak sunuluyor. Ford Focus’a eklenen yan park sensörleri ve dikey park sistemleri, paralel parkın yanı sıra paralel parktan çıkış yardımı ile de her koşulda düzgün ve güvenli park edebilmeyi sağlıyor.

 

Otomatik Paralel Park Sisteminde park edeceğiniz noktaya gelmeden önce otomatik park düğmesine bir kere basıp daha sonra da park edeceğiniz tarafa sinyal vererek (sağ taraf için sinyal vermeye gerek yoktur) park arama işlemine başlayabilirsiniz. Sistem park sensörlerini kullanarak, aracın uzunluğunun min. 1.2 katı boşluk tespit ettiğinde SYNC 2 ekranında park noktasının bulunduğunu gösterir. Bu boşluğa park etmek istediğinizde SYNC 2 ekranından gelen komutları takip edip direksiyona dokunmadan gaz, fren, debriyaj ve vites değişiklikleri sizin kontrolünüzde olacak şekilde park etme işlemini tamamlayabilirsiniz.

 

 

Paralel parktan çıkış yardımı kullanarak park noktasından çıkmak istediğinizde ise tek yapmamız gereken sadece gelişmiş Otomatik Park Sistemi düğmesine bir kere basmak ve hangi taraftan park yerinden çıkacağınızı sinyal vererek belirtmektir.

 

Direksiyon sistemin kontrolünde iken gaz, fren, debriyaj ve vites geçişleri sürücü tarafından kumanda edilmektedir. Araç paralel olarak park edildiğinde, sensörleri kullanarak aracı park alanından çıkartan sistem, sizin kontrolünüzde aracın çıkacağını hesapladığı anda ekrana “kontrol sizde” komutu vererek direksiyon hakimiyetini elinize almanızı isteyecektir.

 

 

Otopark alanlarında araçlar genelde dik olarak park edilir. Geri geri park edilirse araç hem tehlike anında hem de normal şartlarda otoparktan çıkışı daha kolay olacaktır. Ayrıca geri geri park etmek, parktan çıkarken hareket halindeki diğer araçları görmeyi de kolaylaştırır. Gerçi Yeni Ford Focus’ta bu durumu da kolaylaştıran Çapraz Trafik Uyarı Sistemi de mevcut. Bu özelliği de diğer yazılarımda detaylıca anlatırım.

 

Geri geri park etmeyi kolaylaştıran bir başka özellikte Otomatik Dikey Park Yardımcısı. Sistem, gelişmiş Otomatik Park sistemi düğmesine 2 kere basıp, park etmeniz gereken tarafa sinyal vererek aktif hale gelmektedir. Araç genişliğinin %20’si park boşluğu bulduğunda SYNC 2 ekranında gerekli uyarıları vererek geri geri park etme işlemini gerçekleştiriyor. Direksiyon sistemin kontrolünde iken gaz, fren, debriyaj ve vites geçişleri sürücü tarafından kumanda edilmektedir.

 

 

Park etmenin korkulu rüya olduğunu düşünen sürücüler Yeni Ford Focus’ta sunulan Gelişmiş Otomatik Park Sistemine hayranlıklarını dile getirirken park etme konusunda elime kimse su dökemez diyen sürücüler ise acaba tahtımız sallanacak mı diye endişelenmiyor değiller.