Ford mühendisleri ve tasarımcıları Yeni Ford GT’de yarışlardan ilham alan tasarımıyla sürücülerin dikkatinin dağılmasını azaltan 10 inçlik etkileyici bir dijital gösterge ekranı yarattı.

Uçaklardaki ve yarış arabalarındaki cam kokpitlerde olduğu gibi Yeni Ford GT’de de tamamen dijital bir gösterge ekranı bulunuyor. Gösterge sürücülere 5 farklı sürüş modu hakkındaki bilgileri hızlıca ve kolayca aktarabiliyor.

Yenilikçi 10 inçlik dijital gösterge, kokpitteki analog ölçüm aletlerinin ve düğmelerin fiziksel kablolarla gösterge paneline bağlandığı ilk Ford GT’ye kıyasla devasa bir ilerleme olarak görülüyor.

Ford Performans Başmühendisi Jamal Hameedi yeni göstergeyi şöyle anlatıyor: “Sürücünün odaklanması ve dikkati, yüksek performans elde etmede anahtar görevi görür. Yeni GT’yi sürüş moduna göre değişebilen, sürücü için önemli ve kullanışlı olacak şık bir dijital göstergeyle birlikte tasarladık.”

Araç içi göstergelerinin geleceği burada

Ford GT’de baştan yaratılan dijital gösterge en önemli verileri öne çıkaracak şekilde tasarlandı. Yüksek çözünürlüklü ekran; şık ve kullanışlı iç kabini kusursuzca tamamlıyor.

İlk tasarımı test etmek için Le Mans şampiyonu Scott Maxwell de Ford GT simülasyonuna davet edildi. Maxwell, hız göstergesini değiştirerek EcoBoost® V6’nin daha geniş görünümünü sağlamayı önerdi. Deneyimli yarış pilotu, performans bilgilerinin önceliklendirilmesiyle ilgili de bazı katkılarda bulundu.

Her piksel mükemmel olmalı

İleri tasarım işlemleri prototip üretme safhasına geldiğinde Ford Performans, son teknoloji veri göstergesinin tedarikçilerine ulaştı.

Ford tasarımcıları ve mühendisleri, tüm detaylarıyla (yazılar, renkler ve duyarlılık) sürücünün gözlerini yormayan ve dikkatini dağıtmayan yenilikçi bir grafik tasarım yaratmak için Conjure firması ile; elektronik tasarım, geliştirme, uygulama ve üretimde ise Pektron ile çalıştı.

Like the glass cockpit in airplanes and race cars, the all-new Ford GT features an all-digital instrument display in the car’s dashboard that quickly and easily presents information to the driver, based on five special driving modes.Her mod için farklı gösterge teması

Yeni Gord GT’deki 5 farklı sürüş moduna direksiyon simidine yerleştirilmiş düğmeler sayesinde kolaylıkla erişilebiliyor. Bu sayede gözler yolda, eller direksiyonda kalıyor.

Her mod, farklı ortamlara en uygun şekilde bilgiyi görselleştiriyor.

  • Normal mod: Bu mod bilgiyi amaca yönelik ve sistemli şekilde sunuyor. Basit temada hızölçer merkezde öne çıkarken; vites seçimi sağda, yakıt ve sıcaklık sol üstte yer alıyor. Hokey sopasına benzetilen hız göstergesi ise düşük devirde küçük ölçekli, 3000-7000 aralığında göstergenin üst alanına hakim şekilde gösteriliyor.
  • Islak mod: Mavi temalı “ıslak zemin” konseptini kullanan bu mod, normal moddaki çoğu prensibi aynen kullanıyor. Hızölçerin altındaki görsel tasarım, sürücüye kullandığı modu hızlıca hatırlatmak için ıslak asfalttaki parlaklığı andırıyor.
  • Spor modu: Burada öne çıkan veriler değişerek vites seçimi önde ve ortada yer alıyor, hızölçer ise sağda daha arka planda kalıyor. Temasına agresif bir turuncunun hakim olduğu mod, çoğu test sürücüsünün en çok tercih ettiği sürüş ayarı.
  • Yol modu: Siyah arka planda rahatça okunan metin ve görsel öğelerin olduğu bu moda zıtlık hakim. Gözün kolayca algılayabileceği kırmızı temaya bürünmüş göstergeler hızlı bir sürüş ortamına çok uygun. Vites seçimi ve motor hızı göstergede öne çıkıyor. Soğutma suyu sıcaklığı, yağ basıncı, yağ ısısı ve litre yerine yüzde ile gösterilen yakıt seviyesi ise sağ altta kalıyor.
  • V-Max: Baştan aşağı farklı bir görünüm sunan bu mod tamamen amacına yönelik tasarlanmış. Özellikle maksimum hız için ayarlanmış göstergede büyük ve merkezi bir hızölçer yer alıyor. Hız göstergesi göze batmaması için çizgiye indirgeniyor. Soğutma suyu sıcaklığı, yağ basıncı, yağ ısısı ve turbo gücü sağda gösteriliyor. Yakıt miktarı ise sol üstte yer alıyor.

Ford GT Mühendislik Süpervizörü Nick Terzes ekibinin ortaya çıkardığı tasarım hakkında şöyle konuşuyor: “Tam istediğimiz şekilde olması için oldukça fazla zaman harcadık. Sonuç yalın ama yalınlığı kusursuzca elde etmek zorlu olabiliyor.”

Le Mans’ın 24 Saati’ni kazanan Joey Hand, Ford GT’nin direksiyonunun başına geçince farklı sürüş modlarına olan hayranlığını gizleyemiyor ve Las Vegas Motor Speedway ziyaretinin hemen ardından şöyle diyor: “Görmek istediğim şeyleri tam istediğim anda görüyorum. Harika bir iş başarmışsınız.”

Geleceğin Göstergesi                     

Yeni Ford GT tamamen dijital göstergeyle donatılan tek Ford aracı olmayacak. Bu yenilik, gelecekteki diğer Ford araçlarında da kullanılacak. Ford, performansı artırmak için ürettiği yenilikçi teknolojilerle bütün araçlarında müşterilerini memnun edecek geliştirmeler yapmaya devam edecek.

Kaynak