Mühendislik ihracatı faaliyetlerimize bir ilki daha ekledik. Nisan 2013’te Jiangling Motors Corporation Limited Şirketi (JMC) ile Ecotorq motorların Çin’de üretimi için gerçekleştirdiğimiz motor teknolojisi lisans anlaşmasının ardından, şimdi de kamyon şasi ve kabin lisans anlaşmaları ile kamyon üretim lisans anlaşmasını tamamlayarak bir ilke imza atıyoruz. Dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’de kamyon üretimi için lisans veriyoruz.

 

Ford Cargo

 

Ford Otosan mühendislerinin imzasını taşıyan kamyonların şasi ve kabinlerinin Çin’de üretimi için Ford Motor Company ve Ford Global Technologies LLC, Jiangling Motors Corporation Ltd ve kuruluşu JMC Heavy Duty Vehicle Co. Ltd şirketleri arasında teknoloji lisans anlaşması imzalandı.

 

Ford Cargo

 

Ford dünyasının Avrupa’daki üretim üssünde 1.300 Ar-Ge mühendisinin 500’ü Ford Cargo kamyonların geliştirilmesi için çalışıyor.

 

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada; “1959 yılından bu yana gerçekleştirdiğimiz 180.000 adedin üzerinde kamyon ve 550.000 adedin üzerinde motor üretimine, ağır ticari ve dizel motorlardaki Ar-Ge birikimimizi ekliyor, mühendislik gücümüzü global başarılarımızla taçlandırıyoruz. Ford Otosan olarak Ecotorq motorlarla başlattığımız teknoloji lisans anlaşmasını şasi ve kabin lisansları ile tamamlayarak dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’e mühendislik ihraç ediyoruz. Motor teknoloji lisansı ile başlayan Çin’deki yolculuğumuzu şasi ve kabin lisans anlaşması ile devam ettirerek komple kamyon üretimi için lisansı tamamlamış bulunuyoruz. Ford Otosan’ın global arenadaki yeri ve global mühendislik gücü ile Türkiye ekonomisine ve otomotiv sektörüne katma değer sağlamaktan dolayı gurur duyuyoruz.” dedi.