Bir motor kapağının altında ne olduğunu tam olarak bilmeniz gerekmiyor aslında. Genel kanı; büyük araçların büyük motorları vardır, küçük araçlarınsa küçük motorları.

Her şey değişiyor. Birkaç yıl önce Ford Focus’la tanıttığımızdan bu yana 1.0 litrelik EcoBoost motoru, boyundan büyük işler başarıyor.

 

1Ltr-EcoBoost

 

Bir yarış otomobili veya bir Mondeo’ya bile yüksek güç verebilen EcoBoost motoru, son dört yılın “Yılın Uluslararası Motoru” unvanına sahip.

İş ortağı mühendislik şirketimiz Schaeffler Group ile bu motora farklı bir yaklaşımın peşindeyiz. Böylece Ford kullanıcılarının yolu, benzin istasyonlarına çok daha az düşecek.

Çoğu motorun aksine 1.0 litrelik EcoBoost motoru, sadece 3 silindire sahip. Buna rağmen bazı durumlarda hala tüm kapasitesi kullanılmaz; örneğin, düşük devirde otobanda uzun yol sürüşü yapıldığı zamanlardaki gibi.

 

 

Bir süredir kapasite ihtiyacı azaldığında geçici olarak motor kapasitesini 2 silindire düşürebilme özelliği üzerinde çalışıyoruz, bunun yanında 3 silindirdeki toplam kapasiteyi de düşürmeyi araştırıyoruz. Almanya’nın Köln şehrinde bulunan Avrupa Genel Merkezi’mizde gerçekleştirilen test sürüşlerimizde %6 yakıt tasarrufu sağlandı bile.

Silindir etkisizleştirme yöntemi, kullanıcılarımızın yakıt faturalarından tasarruf etmeleri için başvurduğumuz teknolojilerden sadece biri.

Ford Global Powertrain, Araştırma ve İleri Mühendislik Direktörü Andreas Schamel, Uluslararası Viyana Motor Sempozyumu’nda “Yeni yanmalı motorların geliştirilmesinde en öncelikle önem verilen özellik yakıt tüketimindeki azalma olacaktır.” açıklamasında bulundu.

Kaynak