Aktif Ön Izgara [Efkan Güçvardar]

Ford Otosan

Satış ve Servis Eğitim departmanımızdan Satış Eğitim Uzmanı Efkan Güçvardar, Ford Blog için üçüncü yazısında Ford Aktif Ön Izgara özelliğini detaylı olarak anlattı.

Keyifli okumalar…

 

Ülkemizde kış aylarında hava sıcaklığının düşük olduğu illerdeki araç kullanıcıları, gece uykusunda yatan bebek üşümesin diye üstünü örter gibi, araçlarının da radyatörünün bulunduğu yeri battaniye ile tamamen örterler veya karton ile bir kısmını kaplarlar. Bazı kullanıcılar yakıt tüketimini azaltmayı düşünürken, bazı kullanıcılar da seyahat ederken bir an önce kaloriferin sıcak hava üflemesini isterler.

 

 

Ford Avrupa Focus Program Mühendislik Şefi Helmut Reder; “Ford, 1976 Fiesta ile ızgara tasarımında aerodinamik özellikleri ilk kullanan otomobil şirketlerinden biriydi ve Aktif Ön Izgara teknolojisi egzoz atıklarını ve yakıt masraflarını azaltmanın daha da akıllı bir yolu.” diyerek araç performansını olumsuz etkilemeden ve gövde tasarımı olarak farklılıklar yaratmadan bunu başardıklarından bahsetmiştir. Araçlarda her parametreyi ölçen algılayıcıların olduğunu, akıllı ve otomatik devreye giren/çıkan sistemlerin bulunduğunu düşünürsek bu ilkel uygulamanın da artık bir sonu gelmeliydi.

 

Focus 1.0 ve 1.6 EcoBoost, Kuga 1.6 ve 1.5 EcoBoost, Mondeo 2.0 EcoBoost motorlarında bulunan Aktif Ön Izgara özelliği aracın ön ızgarası ile radyatör arasında bulunan 90 derece hareket ederek hava girişini engelleyen motorlu yatay kanatçıklardan oluşuyor. Kanatçıkların çalışması, evinizde bulunan klimaların hareketli kanatçıklarına benziyor. Sabahleyin aracınıza bindiğinizde motorun soğuk olduğunu anlayan algılayıcılar, motoru çalıştırdığınız anda kanatçıkları elektrik motoru kumandasıyla hareket ettirerek radyatörün ön tarafının mümkün olduğunca kapalı olmasını sağlıyor. Otomobilin elektronik kontrol birimi tarafından otomatik olarak kontrol edilen bu kanatçıklar, gereken motor soğutma suyu sıcaklığına bağlı olarak bütünüyle kapalıdan bütünüyle açığa kadar 16 farklı konumda hareket ettirilebiliyor.

 

 

Önden gelen hava akışının kesilmesini sağlayan bu uygulama, motorun çok çabuk çalışma sıcaklığına ulaşması ile beraber hava sürtünmesinin önemli oranda azalmasına da yardım ediyor. Çok çabuk çalışma sıcaklığına gelen ve hava sürtünmesi azalan araçta yakıt tüketimi %0,8 ila %1 oranında azalıyor. Bununla beraber çevreye atılan CO2 emisyon seviyesinde de %2 azalma görülüyor.

 

 

Motorda en büyük aşınma oranın soğuk çalıştırma anında olduğunu düşünürsek, Aktif Ön Izgara sayesinde motorun ömründe de ciddi artışlar sağlanıyor. Soğuk havalarda aracın içersinin kalorifer tarafından hemen ısıtılabilmesi ise kışın araçta ailenizle beraber isteyeceğiniz en büyük nimetlerden biri olsa gerek.