1.0 Litre EcoBoost Motorumuz 11. Kez Yılın Motoru Seçildi!

EcoBoost

Güçlü, verimli ve çok yönlü 1.0 litre EcoBoost motorumuz, “150 PS altı” kategorisinde 2019 Uluslararası Yılın Motor ve Aktarma Organı (IEPOTY) ödülünün sahibi oldu!

IEPOTY jürisinin 31 ülkeden gelen 70 üyesinden toplam 145 puan alan 1.0 litre EcoBoost motorumuz, rakiplerinin 26 puan önüne geçerek yarıştığı kategoride birinciliği kazandı. Hızlı tepki verme özelliği ve sunduğu sürüş keyfiyle rakiplerinden ayrılan motorumuz böylelikle 2012 yılında lanse edildiğinden bu yana kazandığı IEPOTY ödülü sayısını 11’e çıkardı.

Sayılarla 1.0 Litre EcoBoost

• 2018’de Fiesta’dan Transit’e 410 binden fazla araç 140 PS’ye kadar güç üretebilen, kompakt ve düşük sürtünmeli bu motorla donatıldı.

• Bu, Avrupa’daki her dört Ford modelinden birinin bu motora sahip olduğu anlamına geliyor.

• 1.0 Litre EcoBoost 2012’de kullanıma girdiğinden beri 7 yılda tam 11 kez IEPOTY ödülüne layık görüldü. (Genel birinci: 2012, 2013 ve 2014; En iyi yeni motor: 2012; En iyi 1.0 litre altı motor: 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 ve 2017; 150 PS altı kategori birincisi: 2019)

• Yollarda halen 1,6 milyon 1.0 litre EcoBoost motor seyahat etmekte.

Peki, ya gelecekte?

Bir süre önce Ford Focus’ta kullanılan 1.0 litre EcoBoost benzinli motoru, daha da verimli yakıt tüketimi sağlamak amacıyla üç silindirli bir motor için sektörde ilk silindir deaktivasyon sisteminin de aralarında bulunduğu çeşitli teknolojilerle iyileştirdi. Silindir kafası, yakıt enjeksiyonu ve emisyon kontrol sistemlerindeki önemli gelişmeler aynı zamanda temel EcoBoost turbo şarjı, yüksek basınçlı doğrudan yakıt enjeksiyonunu ve İkiz Bağımsız Değişken Kam Zamanlama teknolojilerini bütünlüyor. İyileştirilmiş motorun bu yıl daha fazla modelde sunulması planlanıyor.

Ford Avrupa, bu yılın başlarında büyük beğeni gören 1.0 litre EcoBoost motorun yeni Fiesta EcoBoost Hibrit ve Focus EcoBoost Hibrit modellerinde güçlü ve hızlı tepki veren aktarma organlarının bazını oluşturacağını ve yakıt verimliliğini daha da artırırken sürüş keyfini bütünleyeceğini duyurmuştu.

Çok yönlü 1.0-litre EcoBoost motor, menzil kaygısı olmadan saf elektrikli sürüş yeteneği kazandırmak için sınıfında ilk Transit Custom Şarj Edilebilir Hibrit ve Tourneo Custom Şarj Edilebilir Hibrit yolcu taşıyıcı modellerini destekleyecek. Transit Custom Şarj Edilebilir Hibrit, çevre ve müşteriler açısından avantajlarını daha iyi anlamak amacıyla halen Londra’da test ediliyor. Yakında Valencia ve Köln’de de testler başlayacak.

Bu içeriğe bir emoji ile tepki ver!
  • 0 SEVİNDİM
  • 0 ÜZÜLDÜM
  • 0 KIZDIM
  • 0 BAYILDIM
  • 0 AŞIRI GÜLDÜM
  • 0 ENDİŞELENDİM
  • 0 BRAVO
  • 0 BEĞENDİM
  • 0 BEĞENMEDİM
  • 0 HINZIR SENİ
  • Yorumlar

Bu yazıya ilk yorumu sen yap.