Devrim niteliğindeki EcoBoost, 3 yıl üst üste ‘International Engine Of The Year’ ödülünü kazanarak büyük başarıya imza attı.

 

1.0 Litre EcoBoost motor,  üst üste üçüncü kez “1.0 Litre Altındaki En İyi Motor” ödülüne layık görüldü. Engine Expo 2014 Motor Geliştirme ve Üretim Fuarı, bu yıl Stuttgart’da gerçekleştirildi. Türkiye’den de iki otomobil gazetecisinin yer aldığı, toplam 35 ülkeden 82 otomobil gazetecisi jüri heyetini oluşturdu. Güçten ödün vermeden yakıt tüketimini azaltan 1.0 litrelik EcoBoost motoru kullanışlılık, performans, ekonomi, verimlilik ve teknolojik özellikleriyle “2014 Yılın Motoru” seçildi.

 

EcoBoost

 

Aralarında Fiesta’nın da bulunduğu Ford araçlarına güç veren benzinli küçük motor, üst sınıf ve süperspor rakiplerinin arasından sıyrılarak, eşi benzeri görülmemiş başarısı ile üst üste üçüncü kez motor dünyasının “Oscar”ına layık görüldü.

 

Ceremony And Award

 

Avrupa’da, Almanya’nın Köln şehrinde ve Romanya’nın Craiova şehrinde bulunan tesislerimizde her 42 saniyede yeni bir EcoBoost motoru üretilirken, 500.000 birimlik üretim hedefi kısa bir süre önce geçildi. Bu motor kısa bir süre önce Çin’deki Chongqing tesislerimizde de Asya Pasifik ülkeleri için üretilmeye başlandı.

 

Ford

 

2012 yılında Avrupa’da Ford Focus ile piyasaya sunulan 1.0 litrelik EcoBoost motor günümüzde, Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX, Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect ve Transit Courier gibi toplam 10 modelde kullanılırken, önümüzdeki sene yollara çıkacak yeni Mondeo’da da sunulacak ve bu ölçekteki bir otomobildeki en ufak motor unvanını da kazanacak.

 

Yeni Ford Fiesta

 

“1.0L EcoBoost PowerShift” blog yazısı için tıklayınız!

 

“Londra Sokaklarından EcoBoost” blog yazısı için tıklayınız!

 

“1.0L EcoBoost Ödüle Doymuyor” Şubat 2013 blog yazısı için tıklayınız! 

 

“1.0L EcoBoost Ödüle Doymuyor” Haziran 2013 blog yazısı için tıklayınız!