Ford Fiesta Olmanın Kenarından Dönmüş Çılgın Araçlar
Konsept araçlar tasarımcıların özgürce hayal kurup geleceği etkilemeye çalıştığı yaratımlardır. 40 yıldır Ford Fiesta’nın nasıl görünebileceğine dair birçok çılgın fikirle karşılaştık. Peki, sizin favoriniz hangisi?
1 – Ole!
“Corrida”nın İspanyolca’da boğa güreşi anlamına geldiğini biliyor muydunuz? 1976 konsepti Corrida, açılır kapanır farları ve martı kanadı kapılarıyla adeta bir matadorun havasını taşıyor. Bu tasarım aerodinamik olduğu gibi hem de yakıt tasarrufu sağlıyor.
2 – Zig ve Zag
Zigzag çizgileri gibi zıt olsalar da aynı zamanda yin ve yang gibi birbirlerini tamamlıyorlar. Fiesta Zig iki koltuklu bir spor araç; Fiesta Zag ise küçük bir van. Aynı parçaları kullanarak farklı araçlar üretme konseptinden doğmuşlar.
3 – Bir araçtan çok daha fazlası
Sadece bir tek aracınız mı var? Dört araçla komşularınıza hava atmak istemez miydiniz? 1976’nın Prima konsepti ile bu mümkün. Araç; pikap, coupe, station wagon ya da resimde gördüğünüz iki kapılı sedana dönüşebiliyor.
4 – Kapıdan kapıya teslimat
Hayır, yanlış görmediniz. Bu konsept kapısına gerçekten de 2 bavul sığdırabiliyor! 1980’in “cep” konseptli aracı Pockar ile tanıştığınıza siz de memnun oldunuz mu?
5 – Havalı araç
Normal bir araca mı benzediğini düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. 1989 Fiesta Urba konseptinin arka kapılarından biri açılmıyordu. Üstelik bagajında da bir buzdolabı vardı. Park sensörleri ise döneminden çok ilerde bir detaydı.
6 – Baba
Fiesta ilk 1976’da piyasaya çıktı ama aslında 1972’den beri üstünde çalışılıyordu. Bobcat kod adıyla anılan gizli proje için tasarlanan birçok konsept araçtan ikisini burada görüyorsunuz.
7 – Çok amaçlı araç
İki yıl öncenin Prima konsepti gibi 1978’li Fiesta Fantasy de tam bir kılık değiştirme ustasıydı. Pikap görünümlü araç, iki koltuklu bir spor coupe’ye de dönüşebiliyordu. Daha çok kişi taşımanız gerektiğinde station wagon, üstü açık veya 4 kişilik üstü kapalı bir araç olabiliyordu.
8 – Off-road zamanı!
Bugünkü SUV’lerin dedesi 1979 Fiesta Tuareg, ralli tarzı sis lambalarıyla yoluna çıkan tüm kayaları aşabilecek şekilde tasarlanmıştı.
9 – Hazır, başla, Saetta!
2003 Ford StreetKa’yı hatırlıyor musunuz? Hani şu iki kişilik üstü açık olan? Peki Ford’un üstü açık araç konseptini ilk 1996 Saetta’da kullandığını söylesek?
10 – Kedigiller etkisi
Ford Puma’yı anımsayanınız var mı? Çok sevilen coupe aracımızı 1997’de çıkarmıştık. Aslında ondan bir yıl önce çıkardığımız fütüristik Fiesta Lynx’e çok şey borçlu. İşte, kendine özgü tarzı olan üstü açılabilir bir araç.
11 – Hemen yap!
En çarpıcı konsept araçlardan biri olan 1979 GTK, Fiesta’nın daha ne kadar heybetli olabileceğini bizlere gösteriyor. Grand Touring Kombi (GTK); elektrikli camları, araç içi bilgisayar sistemi ve dijital göstergeleriyle tam bir teknoloji harikasıydı!
12 – Bana mı baktın?
2002 RallyeConcept geleceğin Fiesta ralli araçlarına yol göstermek için tasarlanmıştı. Bugün, Fiesta araçlarımız bütün Dünya Ralli Şampiyonası katılımlarının neredeyse yarısını oluşturuyor.
13 – Akıllı, telefon
Çılgın bir konsept olmaktan ziyade geleceğin tasarımına göz kırpan 2007 konsepti The Verve karşınızda. Tasarımında akıllı telefonlardan ilham alınmıştı.
14 – Biraz daha fazla
2004’te ilk Fiesta RS modelinin üstünden 12 yıl geçmişti. Fiesta RS Concept’in 180 PS’den daha fazlasını sunması ve 100 km’ye 7 saniyede çıkması bekleniyordu. 2011’de tüm Fiesta ST serisine öncülük eden 182 PS’lik ve 6,9 saniye/100 km’lik Fiesta ST konsepti çıktı. Yeni Fiesta ST200 ise bugün 200 PS ve 6,7 saniyelik rakamlarıyla çok etkileyici.
15 – Arabamdayım
Her Gary Numan hayranının bayılacağı türden bir dış boyaya sahip 1981 Ford Shuttler konseptinin tarzı, bir yıl sonra çıkacak Ford Sierra ailesine çok benziyordu.
16 – Açık kapı politikası
Çift kayar kapısıyla B-MAX konsepti 2011 yılında farkını ortaya koymuştu. Ancak bir yıl sonra da seri üretimi yapılan bir versiyonu olacak mıydı? Kesinlikle evet.
17 – Yol gösterici
1998 Libre konseptinin su damlası şeklindeki ön farları ve geniş ön ızgarası, sonraki birçok Ford modelinin dış tasarımına ilham verdi.
18 – Gemi suya indiğinde
1950’lerin İtalyan spor araçlarından ilham alan konseptimiz 1983 Fiesta Barchetta idi. Barchetta, İtalyancada “küçük tekne” anlamına geliyor. Bu konsept, sportif Fiesta XR2 ile aynı 13 inçlik jantları paylaşıyordu.
19 – Caz yapalım!
1990 Fiesta Bebop pikap konsepti kesinlikle en iyi isme sahip araç. Modern ve kompakt SUV tasarımıyla da zamanının ötesindeydi.
- POPÜLER
- GÜNCEL
- Danimarka Hamlesiyle İskandinavya Pazarına Adım Atarak 48 Ülkeye Eriştik!
- 2022 Gladyatör Ödülleri’nde 3 Ödül!
- Üretim Operasyonlarımız Yurt Dışına Genişliyor
- ‘Biyometrik imza’ Uygulamamız 2 Yılda 300 Ağacı Kurtardı
- Sopranolardan Esinlendik, Henry Ford Teknoloji Ödülü’nü Kazandık!
- Avrupa’da Yeni Durağımız: Bonjour Fransa, Biz Geldik!
- Hallo Almanya, Biz Geldik!
- Mustang Mach-E Tek Şarjla 807.2 km Yol Kat Etti
- Daha Huzurlu Sürüş Deneyimleri İçin: Mindfulness Car Konsepti
- Kincentric - Best Employers Programı’ndan “Sürekli Mükemmellik Ödülü” ile Döndük!
- “Geleceği Bugünden Yaşa”
- Yeni Ford Ranger ile Batı Anadolu Antik Rotası (1)
- Ford Custom PHEV Araçlarımız Ankara’da!
- “Geleceğin Fabrikası”nı Bugünden Yaratıyoruz!
- İşte Ford Ticari Ailesinin En Yeni Hibrit Üyeleri!
- İçimizden Cana Can Katan Bir Hikâye
- Ford Transit’te Mustang Şanzımanı!
- Birlikte Kırabiliriz!