Avrupa’da İlk Sınav: Hızlı ve Kırıcı Azor Rallisi

slider

Belki de adını bile duymadığınız, duysanız da pek bilgi sahibi olmadığınız, okyanusun ortasında bir ada hayal edin. Üstelik bir ada değil, adalar topluluğu ve dahası dünyanın eşi benzeri olmayan güzelliklerini barındıran tropik iklime sahip volkanik bir ada. Azor Adaları Atlas Okyanusu’nda Portekiz’e 1.500 km, ABD’ye ise yaklaşık 4.000 km mesafede bulunan Portekiz’e bağlı bir adalar grubu. Portekizcede “Açores” olarak adlandırılıyor, İngilizcede ise “Azores”. Biz bundan sonra kendisine “Azor Rallisi” diyeceğiz.

Yurt dışı yarışlara yabancı değiliz aslında, 2008 yılında Ford Fiesta Sporting Trophy ve 2015 yılında Avrupa Ralli Kupası birinciliği de dahil olmak üzere çok sayıda yabancı yarış başarımız var. Ama bugüne kadar odağımız hep Türkiye şampiyonaları olmuştu. Takımımızın kurulduğu 1998 yılından bu yana geçen yıllar bizi Türkiye’nin en iyi motor sporları takımı yaptı: Defalarca Markalar ve Pilotlar Şampiyonu olduk.

Bu durum ekibimizde yeni denizlere yelken açmak için bir istek uyandırdı. Uzun yıllar sonra ilk kez takım olarak tüm gücümüz ve tecrübemizle FIA ERC’ye (Avrupa Ralli Şampiyonası) katılma kararı aldık. Gerek ekip gerekse sponsorlarımızın bu yoldaki ortak hedefte birleşmeleri bizim için büyük bir motivasyon kaynağı oldu.

İşte bu motivasyon ile Türkiye’den çıktık yola. Aktarmalarla beraber yaklaşık 20 saatlik uçuş sonrasında Azor Adaları’na vardık. 3 günlük bu yarışta ekibimizi çetin bir mücadelenin dışında zor bir iklim, zorlu özel etaplar, 14 ayrı ülkeden 60 yarışmacı ve toplam 210 km’lik toprak zemin bekliyordu. Sportif mücadelenin yanı sıra iklim, doğal şartlar ve pek tabii diğer pilotlarla mücadele etmemiz gerekiyordu.

Castrol Ford Team Türkiye olarak bu yıl ERC’ye Murat Bostancı & Onur Vatansever (Ford Fiesta R5) ve Buğra Banaz & Burak Erdener (Ford Fiesta R2T) ikilileri ile katılıyoruz. Şampiyonayı hem Takımlar ve Sürücüler hem de Genç Sürücüler kategorilerinde takip eden nadir ekiplerden biriyiz.

Anı anına uymayan, güneşle başlayan bir etabın bir anda bastıran tropik bir yağmurla değişmesi, son sürat giderken ne olduğunu anlamadan girdiğiniz yemyeşil bir ormanın içindeki sis perdesi ile sizi belki de dünyanın şartları en çetin mücadelesine sürüklüyor. Pilotlarımız ve yol notlarını onlara okuyan co-pilotları bir anda bilinmez bir hava ve toprak koşuluyla o ana özel mücadele vermeye başlıyorlardı. Öyle ki içine girdiğiniz bir sis perdesi sizi yanlış bir yöne sürükleyebiliyor ya da genç pilotlarımız Buğra & Burak ikilisinin önüne yolun tam ortasında düşen dev bir kaya parçası yürekleri ağzınıza getirebiliyordu.

Murat & Onur ikilisinin ilk günkü şok kazasına, aracın aldığı ciddi hasara ve her şeye rağmen finişi görmesi takdire şayan güzellikte mücadele örnekleri olarak hafızalara kazındı.

Azor Rallisi seyirciler için muazzam güzellikte görsellik sunarken; ekiplerimiz bu zor şartlara, talihsiz kazalara rağmen inanılmaz bir mücadele vererek bu zorlu yarışı tamamlayan 36 yarışmacının arasında yer aldı.

Bu yarış tecrübe kazanma açısından Castrol Ford Team Türkiye için eşi olmayan bir deneyim oldu. Bu deneyimden yola çıkarak edindiğimiz tecrübeyi 2017’deki yine birbirinden zorlu yarışlara taşımak için şimdiden çalışmaya başladık bile. Bunun için Avrupa Ralli Şampiyonası’nda ikinci durağımız İspanya’ya bağlı Kanarya Adaları olacak. Yine bir okyanus adası, yine zorlu koşullar bizleri bekliyor. 4-6 Mayıs 2017’deki Rally Islas Canarias bu kez ünlü asfalt etaplarıyla bizleri karşılayacak.

Bizi gerek Eurosport ekranlarındaki canlı yayınlarda gerekse sosyal medya kanallarımızdaki yerinden yayınlarda yalnız bırakmayan sevgili dostlarımıza ve büyük güç veren destek mesajlarına Castrol Ford Türkiye ailesi olarak sonsuz teşekkür ediyoruz.